top of page

Pastoe

Elke designliefhebber kent ze wel, de klassiekers van Pastoe. Ze zijn niet meer weg te denken in de wereld van het Dutch Design.

Ik ben er mee opgegroeid. Een grote originele kast uit de L-serie van Pastoe staat al sinds ik het me kan herinneren midden in de woonkamer van mijn ouders. Hij is zwart en massief en past perfect bij de klassieke sfeer van het huis waar mijn moeder woont. Ook de wire-chair was in het huis van mijn ouders te vinden, deze heb ik inmiddels ingepikt en heeft een mooi plekje in onze kerk gekregen.

Toen ik net samenwoonde met Jori vonden wij een Pastoe kast bij de kringloop. We betaalden er vijfentwintig euro voor en namen hem mee naar huis. Maar in ons minihuisje konden wij gen geschikte plek vinden voor de grote bordeauxrode kast. We besloten hem door te verkopen via Marktplaats (achteraf heb ik hier natuurlijk megaveel spijt van omdat we nu wel alle ruimte hebben).

''NOT JUST A PRODUCT IT IS A RELATION''

Toen Charlotte mij een uitnodiging stuurde voor een kijkje in de fabriek van Pastoe was ik gelijk mega enthousiast. Ik ben sowieso altijd erg geïnteresseerd in fabrieken, en zeker in combinatie met design en vakmanschap.

We kregen een rondleiding door de fabriek nadat we een introductie kregen van Rudy, een van de directeuren van Pastoe (hij bakte trouwens ook heerlijke quiches voor de lunch). We zagen met hoeveel liefde de kasten gemaakt worden van begin tot eind. Hoe de plankjes geverfd en gelakt worden en gedubbelcheckt. En dat alles door vakmensen waarvan sommige wel meer dan 30 jaar ervaring hebben bij het mooie merk Pastoe. Paul en Joost (de Art director) namen ons mee door de showroom en vertelden ons alles wat we maar wilden weten over de verschillende modellen en mogelijkheden van de meubels van Pastoe.

 

A'dammers & FM03

Pastoe fabriek

Meer dan 30 jaar Pastoe ervaring

Pastoe showroom

Showroom en ingang van de fabriek

De klassiekers van Pastoe

Inpak machine

 

h o u t e n d i e n b l a d e n , k l e i n e s m o c k e d g r e y g l a z e n | @serax

z w a r t e b o r d j e s | vintage


bottom of page